Projekto dėka ugdoma verslumo mąstysena / 2019-02-19

Šiuolaikinė ir sparčiai kintanti darbo rinka pageidauja iš profesinio rengimo institucijų lankstumo, nuolatinio atsinaujinimo, siekiant prisiderinti tiek prie regiono, tiek prie šalies bei tarptautinio darbo pasaulio. Iš profesinių mokyklų tikimasi, kad jas baigę jaunuoliai būtų ne tik įgiję profesinius įgūdžius, bet ir bendruosius gebėjimus, padedančius jiems susirasti ar savarankiškai susikurti darbo vietą bei sėkmingai konkuruoti darbo rinkoje.

„Profesinių įstaigų mokiniams verslumo ugdymas labai reikalingas, nes tai leidžia jiems geriau suvokti savo darbinės veiklos kontekstą, sudaro sąlygas pradėti visuomeninę ar individualią komercinę veiklą. Verslumas tai gebėjimas idėjas paversti veiksmais, nebijojimas rizikuoti, gebėjimas planuoti ir valdyti savo projektus,“ – teigia Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro karjeros konsultantė Judita Matulevičienė, kuri sausio mėnesį kartu su kolegėmis Simona Beresnaite, Rūta Urbeliene, Inga Švilpauskiene bei Gintare Bajoraitiene viešėjo Italijoje pagal verslumo ugdymo projektą “Craftsmanship`s Future of Europe: I AM ABLE TO DO!” 

Projektas, kuriame Karaliaus Mindaugo PMC dalyvauja kaip partneris, buvo inicijuotas siekiant spręsti problemas, su kuriomis susiduria visos Europos šalys – tai jaunimo nedarbas, kompetencijų stygius sėkmingai konkuruoti darbo rinkoje, silpna jaunų žmonių motyvacija, iniciatyvos trūkumas pradėti savo verslą. Projektu siekiama ugdyti jaunų žmonių verslumo mąstyseną, atsakingumą, gebėjimą gaminti aukštos kokybės produktus ir teikti paslaugas, atsižvelgiant į vietinę rinką ir Europos šalių ekonomines perspektyvas pagal „Parengta Italijoje“ pavyzdį. 

„Visos veiklos vizito metu buvo organizuotos tam, kad suprastume „ABLE TO DO“ metodiką. Šios metodologijos idėja norima pabrėžti, kad mes visi „GALIME TAI PADARYTI“, todėl ją galima taikyti mokiniams, kurie po mokslų planuoja dirbti pagal darbo sutartį, ar kurti savo individualų verslą,“ – įspūdžiais dalinasi J. Matulevičienė. 

Vizito metu aplankyta „Assisi taško“ akademija Asyžiuje, kurioje mokoma siuvinėti ypatingu ir unikaliu būdu perkeliant vietos freskų ornamentiką ant lininio audinio. Kelionės metu į Bevagną susipažinta su viduramžių amatais - freskų tapymu, popieriaus, vaško, šilko gamyba. Anot J. Matulevičienės, šie pavyzdžiai verčia atkreipti dėmesį į mūsų šalies liaudies amatų svarbą ir tai, kaip svarbu juos plėtoti, išlaikyti ir atnaujinti, kad jie taptų patrauklūs besikeičiančioje šiuolaikinėje visuomenėje.

Vizito metu susipažinta, kaip tradicinių amatų dėka kuriami ir pristatomi aukščiausios kokybės produktai ar paslaugos individualiems klientams. Anot J. Matulevičienės, tai ypač atsiskleidė apsilankius ir susipažinus su „HUMILI Made in Assisi“ aukštos kokybės juvelyrikos verslu Asyžiuje. „Šis pavyzdys ir vizitas į Perūdiją (Perugia) šokolado fabriką atskleidė amatininkų tikrąjį atsidavimą tam, ką jie kuria. Manau, kad mokiniai, kurie keliaus pagal šį projektą įsitikins, koks svarbus yra nuolankumas ir profesinis meistriškumas - nuo paprasčiausių monotoniškų veiklų, pavyzdžiui, medžiagų ir priemonių paruošimo iki galutinio rezultato. Juk negali tapti didžiu batų dizaineriu neišmanydamas, kaip batai yra gaminami nuo pradžių iki galo,“ – pasakoja Judita.

Anot karjeros konsultantės, įdomiausia vizito metu buvo suprasti trečiąjį „ABLE TO DO“ metodikos aspektą - asmenybės saviugdą, kuri grindžiama ontopsichologijos principais. Ši psichologijos šaka padeda auginti save kaip lyderį ir priimti tinkamus (pagal kiekvieną asmenį unikalius) profesinės karjeros sprendimus.

„Vizito metu turėjome praktinę veiklą išbandant ontopsichologijos analizės metodą - sinelogiją. Analizavome „Ir velnias dėvi pradą“ filmo pagrindinių herojų profesinės karjeros sprendimus. Taip pat susipažinome su privačios drabužių parduotuvės produkcija, kurios dizainas paremtas ontopsichologijos principais mene. Praktinės veiklos metu analizavome lyderio vizualinę išvaizdą, savo ir kitų projekto dalyvių aprangos spalvines gamas, stilius, kurie atspindėtų savitą asmens unikalumą ir norimą daryti poveikį kitiems asmenims profesinėje veikloje,“ – pasakoja J. Matulevičienė.

Anot pirmajame projekto vizite dalyvavusių Karaliaus Mindaugo PMC atstovų, projekto veiklos ugdo tiek mokytojus, tiek ateityje dalyvausiančius mokinius, kaip lyderius. Moko, kaip priimti individualius profesinės karjeros sprendimus. Dar šiais mokslo metais trijuose šio projekto vizituose turės galimybę sudalyvauti konkurso metu atrinkti Karaliaus Mindaugo PMC mokiniai. Mokinių laukia kelionės į Milaną, Siciliją ir Lizori!

Projektu „ABLE2DO“ siekiama įtraukti jaunus žmones į verslumą, mokant juos tradicinių amatų, perduoti tarptautinę geriausių Italijos amatininkų patirtį, išsaugoti nacionalinius senovinius amatus. Projekto vykdytojas – Baltic Ontopsychology Association (Latvija).

Ši publikacija atspindi autoriaus, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, Europos Komisija neatsako už šios medžiagos turinį ir galimą panaudojimą.

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro informacija

18441844184418441844184418441844184418441844184418441844